Murid Diwajibkan Cukur


Kokurikulum seorang pelajar sekolah kecantikan terpaksa mencukur rambut kemaluan dan badan memeriksa guru-guru mereka. Malah, jika dianggap melakukan kesalahan itu, pelajar itu boleh dibuang dan kehilangan wang yuran pendaftaran sebanyak US $ 10,000.

Diperik dari NY Daily News, kecantikan pelik kurikulum sekolah ini telah diberitahu oleh bekas pelajar dan kakitangan di Kolej Dahl keindahan, yang terletak di Great Falls, Montana, Amerika Syarikat (AS).

Seorang guru wanita terpaksa pelajar untuk menunjukkan rambut kemaluan di belakang dan meminta mereka untuk membuat pertimbangan.

Jika anda tidak ikut arahan, maka bayaran pelajar sebanyak US $ 9,500 akan diambil dan membuang pelajarnya tanpa memulangkan wang.





Seramai 17 pelajar perempuan yang mendaftar di sekolah itu, termasuk Douglas dan Barbara Daughenbaugh telah membuat laporan kepada pihak berkuasa. Mereka menuduh sekolah itu tidak memberikan keterangan jelas mengenai sekolah ko-kurikulum dan mengambil wang mereka dengan cara yang salah.

"Pemilik telah menggunakan Dahl sekolah sebagai alasan," kata laporan itu. Laporan itu juga terpakai kepada guru-guru sebagai kecantikan yang menggunakan kata-kata seksual dan gangguan kepada pelajar. Selain laporan itu, tenaga pengajar juga dituduh tidak melaksanakan sempurna walaupun hanya tidur, bermain di internet, dan membuat hubungan intim antara satu sama lain.

0 Response to "Murid Diwajibkan Cukur"

Post a Comment